Monday, July 23, 2007

معرفي مدل هاي جديد سمند




معرفي مدل هاي جديد سمند

شركت ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 جديدترين مدل سمند با كد P2 را كه مدل كاملا تغيير يافته اين خودرو است در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش بگذارد و پس از آن توليد اين خودرو آغاز ميشود.
به گزارش ايسنا، شركت ايران خودرو قصد دارد پس از شش سال از طراحي نخستين مدل سمند، نسل دوم اين خودرو را با طراحي كاملا جديد و با تغيیراتي در پلات فورم وارد بازار كند. البته اين شركت طرح بلند پروازانه
اي در طراحي پلات فورمي موسوم به ملي دارد كه درباره بهرهگيري مدل سمند P2 از آن هنوز جاي ترديد بسياري وجود دارد.
طراحي مدل سمند
P2 بسيار شبيه به خودروهاي شركت آئودي است. البته طراحان مركز تحقيقات ايران خودرو عقيده دارند كه روح طراحي سمند در اين خودرو حفظ شده است. جلو پنجره اين خودرو كاملا شبيه آئودي بوده و از نظر طراحي بدنه نيز خودرويي بين بي.ام.و سري 3 و آئودي A4 مد نظر طراحان اين خودرو بوده است.
مدل سازي سمند
P2 به پايان رسيده است و ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 به همراه اين مدل كه مدل اصلي سمند است، مدلهاي سورن، كوپه و پرديس را هم توليد كند.

مدلهاي جديد آينده سمند مجهز به كلاچ الكترونيكي خواهد بود كه از مدلهاي بي.ام.و اقتباس شده است. در اين سيستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعويض دنده را انجام ميدهد. اين خودرو در ترافيكهاي روان تهران كارايي دارد.

در اين خودرو تمامي اجزا مانند شكل بدنه، طراحي داخلي، قواي محركه و سيستم تعليق تغيير خواهد كرد. بدنه اين خودرو با الهامگيري از خودروهاي شركت مزدا، فولكس و آئودي طراحي شده است. در اين مدل جديد، كيسه هوا و سيستمهاي صوتي و تصويري مدرن به همراه طراحي جديد كنسول و تزئينات داخلي ارايه ميشود.
همچنين براي اين خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله مي
توان به موتور ملي كه با مركز طراحي آلمان به صورت مشترك طراحي شده و موتور نسل جديد TU5 با حجم 1600 سيسي اشاره كرد. استاندارد آلايندگي اين خودرو نيز يورو4 هدفگذاري شده است. ضمن اين كه اندازه سمند P2 نيز از طول حدود 10 تا 12 سانتيمتر كشيدهتر شده است تا بتواند با خودروهاي وارداتي كلاس C و D در بازار ايران با قيمتي بين 12 تا 15 ميليون تومان رقابت كند.

به گزارش ايسنا، شركت ايران خودرو در طراحي سيستم تعليق ضعيف است و به همين دليل اين شركت براي رفع اين مشكل سعي كردهاست از طراحي در كنار تيمهاي مشاورهاي آلماني استفاده كند.
مركز تحقيقات ايران خودرو به همراه مراكز تحقيقاتي در اروپا به
ويژه در آلمان و ايتاليا و فرانسه درحال تكميل طراحي مدل جديد سمند است كه از سه خودرو بي.ام.و، آئودي و مزدا اقتباس شده است.

اين خودرو جديد كه هماكنون در مراحل نهايي طراحي اوليه قرار دارد، در بسياري از قطعات و مجموعههاي خودرويي بر اساس خودروهاي بي.ام.و هدفگذاري شده است و سعي شده كه با اين هدفگذاريها حداكثر استانداردهاي اروپايي رعايت شود. طراحي تزئينات داخلي اين خودرو نيز با ايده گرفتن از طراحيهاي آئودي در حال تكميل شدن است.

قسمت جلو و عقب سمند جديد نيز بسيار شبيه به آئودي طراحي شده، اما سعي شده هويت سمند در آن حفظ شود و يك طراحي جديد نيز داشته باشد.

به گزارش ايسنا؛ به دليل رقابتي شدن بازار در سال 86 امكان رقابت سمند معمولي در آن سال در بازار ايران با خودروهاي همكلاس با توجه به بالارفتن خواست مشتري بسيار كمرنگ شده و به همين دليل ايران خودرو سعي دارد براي از دست ندادن كلاس سمند با جايگزين كردن سمند P2 همچنان اين بازار را حفظ كند.
اين شركت براي كلاس
A كه كوچكترين كلاس خودرويي است، توليد خودرو چيني با موازنه پلاتفورم آن با سمند را در دستور كار دارد. در كلاس B كه جايگزين پيكان است اين شركت قصد عرضه ال-90 را داشته و در كلاس C نيز به عرضه مدل پژو آريان خواهد پرداخت. در كلاس D پيشبيني ميشود كه در سال 86 در صورت ثابت بودن معيارهاي اقتصادي، خودرو سمند P2 با قيمت بين 12 تا 13 ميليون تومان عرضه شود.
از خصوصيات اصلي اين سمند جديد مي
توان به تغير شكل چراغهاي جلو، عقب و انتقال چراغهاي راهنما به آينههاي جانبي اشاره كرد. تجهيز به كنترل سرعت اتوماتيك از روي فرمان و تغيير قطر رينگ كه به اسپرت كردن خودرو كمك ميكند نيز از ديگر خصوصيات اين محصول جديد خواهد بود.

سمند پرديس، زوبين و سورن

سمند پرديس از جمله سه مدل سمند است که در آينده به بازار عرضه مي شود و داراي موتور از نوع xu7jp4

با قدرت 110 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه و سرعت 185 کيلومتر در ساعت است. از نظر ظاهري با سمند معمولي بسيار فرق دارد، چراغ هاي جلو و عقب با استفاده از طرح لنز نوري و قرار دادن چراغ راهنما در اينه هاي بغل و همچنين رينگ و لاستيک اسپرت زيبايي خاصي را به آن داده است. امکاناتي که تابحال اعلام شده است ب ه
شرح ذيل مي باشد:

1- يک عدد تلويزيون از نوع LCD با قابليت پخش برنامه هاي تلويزيوني

2- سيستم پخش DVD و MP3 با قابليت دريافت برنامه هاي راديويي

4- سيستم Cruise control يا کنترل گشت

5- صندلي هاي برقي

سمند زوبين: هم ظاهري شبيه به پرديس دارد و تفاوت زيادي بين اين دو ديده نمي شود اما از نظر موتوري، سمند زوبين داراي موتور از نوع با قدرت148 اسب بخار در 6500 دور در دقيقه و سرعت 215 کيلومتر در ساعت مي باشد .حجم موتور 1905

قابليت هاي اين خودرو به شرح ذيل است:

1- قابليت تنظيم ارتفاع

2- سيستم انتقال قدرت 4WD (هر چهار چرخ متحرک) که باعث مي شود توان خودرو در عبور از مسيرهاي خاص بسيار بالا رود

3- درب صندوق ريموت دار

4- شتاب صفر تا صد نه و سه دهم ثانيه

طول اين خودرو 477 سانتيمتر و عرض آن 172 سانتيمتر(آينه هاي بغل حساب شده) و وزن آن 1245 کيلوگرم است.

سمند سورن: خودرويي متفاوت از موارد بالا است. اين خودرو در کلاس خودروهاي دو درب توليد خواهد شد. موتور آن از نوع XU7JPL3 است. در نماي داخلي از چرم طبيعي استفاده شده. از قابليتهايي که اعلام شده مي توان موارد زير را نام برد:

1- سيستم Car PC يا همان کامپيوتر خودرو که قابليت Bluetooth را داراست

2- قابليت پخش انواع سي دي و دريافت برنامه هاي تلويزيوني

قرار است سمند با فرمان سمت راست هم ساخته و به کشورهاي مختلف صادر شود.


0 comments: