غزال ايراني اولين خودرو خورشيدي ساخت ايران و خاورميانه است. طراحي اين خودرو به وسيله دانشجوين مهندسي مكانيك دانشگاه تهران و كاملن مشابه يك خودرو واقعي و حتي در مواردي پيچيدهتر از آن انجام شده است
غزال ايراني يک خودرو تک سرنشين به طول 5 متر، عرض 1.8 متر و حداکثر ارتفاع 1 متر از سطح زمين است. اين خودرو سه چرخ دارد که دو چرخ جلو حامل سيستم ترمز و فرمان، و چرخ عقب چرخ محرک مي باشد. حرکت خودرو از طريق موتور الکتريک In-Wheel تعبيه شده روي چرخ عقب انجام مي شود. موتور انرژي خود رو از باطريهای لیتيوم-يون به وزن 30 کيلوگرم و توان 4000 وات دريافت مي کند. اين باطريها توسط انرژی خورشيد (از طريق از سلولهای خورشيدي به مساحت تقريبي 8 متر مربع و راندمان 18 درصد روی سطح خودرو) شارژ مي شوند. وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين 300 کيلوگرم و سرعت ماکزيمم آن حدود 110 کيلومتر در ساعت است. همچنين خودرو با شارژ پر و بدون تابش نور مي تواند حدود 3 ساعت با سرعت 60 کيلومتر در ساعت روي سطح صاف حرکت کند. ضريب درگ هوا براي خودرو در سرعت 100 حدود 0.2 و ضريب ليفت حدود صفر است. شاسي خودرو از فولاد و بدنه آن از فايبرکربن و فايبرگلاس ساخته شده است. ترمزهای خودرو از نوع هيدروليک ديسکي بوده و سيستم فرمان آن رک و پينيون مي باشد.
اخيرن هم گروه غزال ايراني تو مسابقات خودروهاي خورشيدي تو تايوان شركت كرده كه از نتايجش خبري در دست نيست
غزال ايراني يک خودرو تک سرنشين به طول 5 متر، عرض 1.8 متر و حداکثر ارتفاع 1 متر از سطح زمين است. اين خودرو سه چرخ دارد که دو چرخ جلو حامل سيستم ترمز و فرمان، و چرخ عقب چرخ محرک مي باشد. حرکت خودرو از طريق موتور الکتريک In-Wheel تعبيه شده روي چرخ عقب انجام مي شود. موتور انرژي خود رو از باطريهای لیتيوم-يون به وزن 30 کيلوگرم و توان 4000 وات دريافت مي کند. اين باطريها توسط انرژی خورشيد (از طريق از سلولهای خورشيدي به مساحت تقريبي 8 متر مربع و راندمان 18 درصد روی سطح خودرو) شارژ مي شوند. وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين 300 کيلوگرم و سرعت ماکزيمم آن حدود 110 کيلومتر در ساعت است. همچنين خودرو با شارژ پر و بدون تابش نور مي تواند حدود 3 ساعت با سرعت 60 کيلومتر در ساعت روي سطح صاف حرکت کند. ضريب درگ هوا براي خودرو در سرعت 100 حدود 0.2 و ضريب ليفت حدود صفر است. شاسي خودرو از فولاد و بدنه آن از فايبرکربن و فايبرگلاس ساخته شده است. ترمزهای خودرو از نوع هيدروليک ديسکي بوده و سيستم فرمان آن رک و پينيون مي باشد.
اخيرن هم گروه غزال ايراني تو مسابقات خودروهاي خورشيدي تو تايوان شركت كرده كه از نتايجش خبري در دست نيست
0 comments:
Post a Comment