Tuesday, January 26, 2010

معرفی نرم افزار ADAMS






قدرتمندترین نرم افزار تحلیل دینامیکی و حرکت:

یکی از قوی ترین و شاید بی رقیب ترین نرم افزار های موجود در صنعت وحتی مراکز تحقیقی , نرم افزار MSC-Adams می باشد . این نرم افزار حدود 25 سال پیش توسط جمعی از نخبگان دانشگاه میشیگان به نگارش در آمد و تا به امروز توانسته است جایگاه قابل توجهی در صنعت بدست آورد . این نرم افزار با قابیلتهای بسیار متنوع و بالای خود , مهندسان را در ایجاد , آزمایش , بررسی , بهینه سازی طرحهای سیستمهای مکانیکی قبل از رسیدن به پیش ساخت فیزیکی یاری می کند. با بهره گیری از بخش های مختلف در نظر گرفته شده در این نرم افزار می توان با شبیه سازی حرکتی سیستم مکانیکی , تست سینماتیکی سیستم , اندازه گیری نیروهای وارد بر اتصالات و .... عمر قطعه در چرخه کاری را تعیین نموده و مکان دهی قطعات را بصورت بسیار دقیقی انجام داد. همچنین بررسی کنترل ارتعاش سیستم ها و امکان انجام تست ها برای قطعات قابل انعطاف منحصر به فرد این نرم افزار می باشد.

این نرم افزار قابلیت ارتباط با نرم افزارهای تخصصی دیگر مانند ,Pro/E , Catia , Ansys و .... را دارا می باشد.

از عمده قسمتهای این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره نمود :

- Adams/view : این بخش شامل مدل سازی سه بعدی , تعریف قیدها و مفصل های مختلف , انیمیشین سه بعدی , نمایش نیروها , جابجایی ها , تنش های مدل و .... می باشد .

- Adams/Solver : این بخش عهده دار حل عددی سیستم دینامیکی طراحی شده با استفاده از روش اولر- لاگرانژ می باشد. قابلیت جالب این بخش حل معادلات غیر خطی با استفاده از حل کننده های مختلف و امکان برنامه نویسی در نرم افزار می باشد.

-Adams/PostProcessor : این بخش از نرم افزار نتایج بدست آمده از بخشهای مختلف را نمایش می دهد. نمایش بصورت نمودارهای شتاب , سرعت و .... کانکتورهای المان محدود و Flexible Bodies , نمایش نمودارهای پردازش سیگنال Single Processor و ..... می باشد.

از مزایای دیگر این نرم افزار می توان استفاده از قابلیت برنامه نویسی و ایجاد ابزارها و ویژگیهای اختصاصی برای صنایع مختلف اعم از اتومبیل , هوا و فضا و راه آهن و غیره اشاره نمود.

نسخه 2005 و 2003 این نرم افزار بصورت فول ماژول و بدون محدودیت در نصب و کپی با مجوز نصب دائم در اختیار ما میباشد که جهت سفارش با شماره 09122806021 تماس حاصل فرمایید.

ضمنا یک کتاب با نام شبیه سازی دینامیکی با نرم افزار ADAMS در 6 فصل و 210 صفحه تالیف محمدرضا اعلم توسط باشگاه دانش پژوهان جوان چاپ و عرضه گردیده است

برای کسب اطلاعات کامل تر راجع قابلیتها و محیط های کاری مختلف این نرم افزار میتوانید به آدرس اینترنت http://www.mscadams.blogfa.com/ مراجعه فرمایید.


0 comments: